بازگشت به نوشته‌ها

نشست تجاری تاجیکستان 11 خرداد 1401 (فیلم)

به دعوت گروه پيشگامان آتيه تجارت لاوان (پل) با مدیریت سرکار خانم افسانه ضیایی و به نمایندگی از اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی خراسان در نشستی پیرامون آسان سازی تجارت ایران و تاجیکستان حضور داشتم.

در این گفت و گو که 11 خرداد 1401 با آقای محمد دانش عضو اتحادیه صادر کنندگان خراسان در هتل پارس مشهد برگزار شد از ایشان درباره الزامات تجارت با حوزه CIS پرسیدیم. به شخصه برایم جالب بود بدانم یک مجموعه صنعتی در زمینه دیجیتال مارکتینگ چه ویژگی ها و استانداردهایی باید رعایت کند تا توجه و اعتماد بازار آن منطقه را جلب نماید.

نکته جالب توجه ذکر شده توسط ایشان این بود که نسل قدیم این کشور شاید تمایلی به قابلیت های آنلاین نداشته باشند و تا به امروز تولیدکنندگان ایرانی ضرورت آن را در این منطقه حس نکرده اند ولی نسل جدیدی که در حال در دست گرفتن تجارت نوین حوزه CIS هستند درحال به روزرسانی نحوه تجارت این کشورند و یکی از المان های آن امکانات آنلاین خواهد بود. لذا درنظر داشتن و پیش بینی الزامات ذیجیتال مارکتینگ برای تولیدکنندگان ایرانی ضرورت دارد تا از حذف شدن از این بازار جلوگیری نمایند. با توجه به گرایش حوزه CIS به روسیه، اطلاع رسانی دوزبانه مانند وب سایت، کاتالوگ و بسته بندی و غیره، با اولویت زبان روسی از واجبات است.

این نشست در محفلی خصوصی با میزبانی روزنامه اقتصادی آسیا به مدیریت جناب آقای محسن رضوی مدیریت و تولید محتوا شد.

خوشحال می شوم قسمتی از آن را با شما به اشتراک بگذارم.

 

فرزانه زرمهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بازگشت به نوشته‌ها